THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday 13 October 2011

~Damai Hati~

  "Iaitu orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah sahajalah hati akan menjadi tenteram".(Surah Ar-Ra'd ayat 28)

Alhamdulillah, syukur dipanjatkan kehadrat Illahi kerana aku masih lagi bernafas di atas muka bumi Allah ini. Alhamdulillah juga ku panjatkan kerana aku tetap mendapat rasa kasih sayang Allah pada aku yang sangat lemah ini. Entah kenapa, beberapa hari lalu, aku dapat merasakan sesuatu yang sangat tidak mententeramkan jiwa dan raga. Adakah gara-gara mimpi itu? 


"...sekarang kita sudah berada di akhir zaman. Macam si A, dia dah pakai tudung, dah berubah perilakunya gara-gara dia pernah mimpi berada di akhir zaman..."

"...alangkah bagusnya dia kan? kalaulah kita semua mendapat mimpi itu..."

Namun, dua hari lepas... aku berada di zaman tersebut! MasyaAllah~ hanya Allah sahaja tahu betapa teruknya bumi ketika itu...
 

ku terjaga dari tidur...
lantas fikiran melayang mengingati saat itu...
apakah aku sudah cukup bekalan untuk aku menempuh saat itu?

Ya Allah...lindungilah hambamu yang lemah ini...
lindungilah saudara-saudara seislamku di seluruh dunia ini
jauhkanlah dari bisikan syaitan dan fitnah Dajjal
yang bisa menyesatkan kami...

Firman Allah bermaksud, "Dan pada sisi Allah jualah anak kunci perbendaharaan segala yg ghaib, tiada siapa yang mengetahuinya melainkan Dia sahaja." (Surah Al-An'am: 59)

Alhamdulillah...aku temui ketenangan semula...terima kasih teman-teman ku.. yang sentiasa tidak penat menyokong dan memberi motivasi padaku. Alhamdulillah, aku punya teman yang begitu. Moga kalian juga temui ketenangan seperti ku dan semoga hidup kalian dibawah rahmat Allah sentiasa (^_^)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:"Bukankah aku telah memberitahu kamu semua tentang orang yang diharamkan masuk ke neraka atau orang yang diharamkan ke atasnya neraka? Mereka ialah orang yang berdamping rapat dengan orang ramai (baik pergaulannya), hatinya tenang, berlemah lembut serta mudah dibawa berunding."
Riwayat at-Tarmizi

 http://www.iluvislam.com/design/wallpaper/3794-design-bila-anda-pernah-keseorangan.html


 

0 comments: